Speelgoedwinkel online

CRM uitgelicht voor retail

Geplaatst op

De druk op de detailhandel is gestegen en groeit nog steeds. Dit komt aan de ene kant aan de groei van e-commerce en de gepaarde wereldwijde concurrentie. Aan de andere kante staat de klanten die steeds hogere verwachtingen hebben. De verwachtingen zijn niet alleen meer een goede prijs-kwaliteitsverhouding, maar ook een geweldige service en toegankelijke aankopen op verschillende platforms. Met CRM-software voor retail worden ook specifieke uitdagingen perfect afgedekt en kunnen klanten op alle kanalen op de best mogelijke manier worden verzorgd.

Wat is CRM?

Met een customer relationship management (CRM) software brengen bedrijven alle acties en maatregelen die genomen worden om hun eigen klanten te behouden samen. Voor elke klant wordt een apart klantenprofiel aangemaakt. Hierin vindt u alle contactgegevens en stamgegevens. Of het nu gaat om aankopen uit het verleden, klachten of andere data.

Door al deze data op een plek op te slaan wordt het makkelijker om de klant individueel te ondersteunen. De salesmedewerker in de winkel kan eenvoudig en snel alle gegevens weergeven en specifiek laten reageren op de klant.

Door de gegevens te analyseren, is het ook mogelijk om meer te weten te komen over de wensen van (potentiële) klanten. Vooral de sales en marketing profiteren hiervan. Wat voor voordelen een CRM-software voor retail precies heeft voor het MKB laten wij hieronder zien.

CRM en de digitale transformatie

Een CRM-systeem kan een belangrijke bijdrage leveren om de digitale transformatie in uw eigen bedrijf te brengen. Kleine en middelgrote bedrijven hebben enkele basisvereisten voor een geschikt systeem. Allereerst moet er echter op worden gewezen dat elk bedrijf uiteindelijk individuele eisen heeft die afwijken van die van anderen met dezelfde bedrijfsomvang of branche. Toch profiteren mkb’s vaak van de goedkoopst mogelijke CRM-software, aangezien het budget in kleinere bedrijven voor dergelijke investeringen vaak krap is. Daarnaast moeten kleinere bedrijven ook overwegen om cloudgebaseerde software te gebruiken. Software-as-a-Service-systemen vergen veel minder inspanning dan on-premises systemen op het gebied van onderhoud, service en implementatie, zodat bedrijven zonder eigen IT-afdeling zich kunnen concentreren op hun core business. Last but not least wordt ook het gebruik van modulaire software aanbevolen. Als bedrijven een veranderingsfase doormaken, kunnen indien nodig eenvoudig extra modules en functies worden bijgeboekt.

 

De juiste CRM-oplossing met marketing automationfuncties

Het is belangrijk dat je de juiste software hebt met passende functionaliteiten om leads binnen te halen. Prosolic is een belangrijke leverancier van goede CRM-software. Ze hebben bijvoorbeeld Zoho CRM ontwikkeld. Prosolic begeleid implementaties van CRM-software van A-tot zo zodat het op de beste manier aansluit op uw wensen.

Gerelateerde berichten

Over ons

We houden je op de hoogte van allerlei leuke dingen over speelgoed. Lees daarvoor onze blogs.

Contactgegevens

Via info @ speelgoedwinkelonline.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden